Laden…
play.snowville.nl
Click to copy IP
Laden…
discord.gg/snowville
Click to join
Avatar
Welcome tot SnowVille!

Internet Explorer: Internet Explorer is niet ondersteund. Upgrade alstublieft naar een meer moderne browser.
Hieronder lees je bij elk kopje de regels waar je aan hoort te houden als je op SnowVille speelt! Let op, neem de regels ruim. Wij kunnen niet elke scenario bedenken en in de regels zetten. Gebruik je gezonde verstand om te bedenken of iets kan of niet. Als staff denkt dat het niet hoort, ook al staat het niet tussen onderstaande regels, wordt hier dan ook op ingegrepen. Twijfel je of iets kan of niet? Maak een ticket in de Discord

1. Unfair advantages zijn niet toegestaan, denk aan: Autoclickers, Hacked clients, Damage indicators, Auto gap, auto armor,... dingen waarmee jij een voordeel hebt op andere spelers.

   -> Het gebruikmaken van een versie boven 1.12.2 met PvP doeleinden, door gebruik te maken van de swim mechanic zijn ook niet toegestaan.

2. Het gebruiken van buggs is niet toegestaan, ook dien je dit te melden bij staff.

3. Het gebruik maken van een alt account om een straf te omzeilen is niet toegestaan.

4. Spammen, schelden en overmatig gebruik van capslock is niet toegestaan.

5. Links die niets te maken hebben met SnowVille zijn in de publiek toegankelijke chats niet toegestaan.

6. Ender pearls en potions zijn verboden gebruikt te worden met PvP doeleinden.

7. Het is niet de bedoeling dat je met een alt account een ander kingdom joined. Als je een ander kingdom wilt joinen doe je dit met je main account.

   -> Het wisselen van account is toegestaan echter worden loot en ranks niet overgezet.

8. Toxic gedrag met betrekking tot ALLES word DIRECT gestraft.

9. Afk autofishen is niet toegestaan. Op het moment dat je ingame niet reageert achten wij dit als "afk".

10. Nether travel is niet toegestaan

11. Het grieven van de map is niet toegestaan! Dus ook geen onnodige bouwwerken aan de borders van andere kingdoms. Een gebouw aan de border mag maximaal 5 blokken hoog zijn.

 

 

1.  Wanneer je een aankoop in onze shop hebt gedaan, kan dit niet worden teruggedraaid.

2.  Onder de 18 heb je toestemming nodig van een ouder/verzorger om een aankoop te mogen doen.

3.  Premium commands worden uitgeschakeld tijdens een Sneak Attack, oorlog of een RolePlay Event!

4.  Tijdens PvP mag geen enkele vorm van voordeel worden gebruikt door aangeschafte voordelen, zoals /feed, /fly en /home! Deze commands worden daarom ook automatisch uitgeschakeld wanneer je vecht. Weet je deze beveiliging te omzeilen verlies je je recht tot deze commands!

5.  Pets mogen niet worden gebruikt in oorlogen, Sneak Attacks of RolePlay events!

6.  Wanneer je de regels verbreekt door middel van gebruik te maken van donateur voordelen, dan ontnemen wij deze voordelen zonder vergoeding.

7. Alts zijn niet toegestaan

Algemeen

1. Combat loggen is verboden, dit geldt ook voor een combat log omzeilen d.m.v. buggs (zie regel 2 Algemeen)

2. Endcrystals en TNT Minecarts zijn ten alle tijden verboden.

3. Een ander Kingdom betreden is niet toegestaan zonder toestemming van dat kingdom, dit geldt niet voor allianties.

4. Het zelf opzetten van een sneak attack is niet toegestaan. Wil je vechten tussen kingdoms? Dan zul je dit met attack managers in een ticket moeten bespreken.

5. PvPen op neutraal gebied is toegestaan zolang hier een geldige roleplay reden voor is. Als je enemy bent met een Kingdom mag je die ten alle tijden aanvallen op neutraal.

6. Als je bij een fight eruit lagged, krijg je geen revive hiervoor.

7. Groepsgevecht gerelateerde tickets of revive aanvragen worden alleen gemaakt door de koning van het kingdom, of de hoogste in rang die online is en erbij was.

8. Op het moment dat je iemand killed tijdens happy hours of in 1 van de lootdropzones, kan dit niet als reden worden gebruikt om een Sneak Attack te organiseren of om te killen op neutraal.

9. Het is niet toegestaan om te gaan minehunten (iemand killen terwijl die alleen maar aan het minen is).

10. Het is niet toegestaan cobwebs te gebruiken bij fights.

11. Het is verboden om TNT te gebruiken om te grieven, of om een TNT kanon te maken.

 

Bordercampen

1. Een border van het land is niet aangegeven door middel van water maar door middel van land. Dit geld ook voor muren gemaakt in het water. Als je je dus op water bevind, bevind je je hier niet op het land. Houd echter 10 blokken afstand van muur/land.

2. Bordercampen is toegestaan, echter bepaalt attack management wanneer je hier weg moet gaan.

3. Je mag bij een borderfight niet iemand uit een land proberen te "hengelen"

4. Bij een chase ontstaan door bordercampen mag je niemand anders vermoorden die niet is betrokken tot de fight.

 

Chaseregels

1. Een chase kan ontstaan vanuit wildernis, ontstaat er een chase, komt regel 3 bordercampen van toepassing.

2. Een chase stopt pas als de persoon die gechased wordt gekilled is, of als deze persoon een veilig moment had om weg te tpen of uit combat is! Uit combat tpen doe je door middel van stilstaan en /k s. Als je uit combat bent mag je in een change alleen weg tpen, NIET UITLOGGEN

   -> Op het moment dat er geen /k spawn word gedaan vanuit de persoon zelf en nog later gekilled wordt, is dit eigen risico.

3. Terugkomend op regel 8 PVP, als je iemand uit een lootdropzone chased of na een happy hour iemand door chased mag dit ook dan niet gebruikt worden als RP reden.

 

Fightregels

1. Op het moment dat er in wildernis een fight is met jouw kingdom mag je hierin mengen.

2. Als er een fight gaande is en jouw enemy zit hier ook bij mag je mengen, houd echter wel in gedachte dat teamen NIET mag en je dus in de GEHELE fight mengt niet alleen tegen één kingdom specifiek. Dit vervalt natuurlijk als je met je ally meevecht. 

3. Na een sneakattack mag het verdedigende kingdom de aanvallende partij het land af chasen, houd er wel rekening mee dat regel 2 Fightregels dan ook van toepassing kan komen.

4. Bij een gevecht tussen 2 kingdoms op WILDERNIS mag er per kingdom maar één alliantie mengen. Deze mag tijdens de fight NIET gewisseld worden.

 

1. Een Sneak Attack moet aangevraagd worden in de discord en minimaal 30 minuten van te voren tot maximaal 24 uur.

2. Een Sneak Attack wordt gecalled op het tijdstip dat deze word goedgekeurd (let op, niet de roleplay reden maar de algehele sneak aanvraag), op dat moment heeft het verdedigende kingdom 10 minuten om alles klaar te zetten.

3. De aantallen van het aanvallende kingdom zijn net zo hoog als die van het verdedigende kingdom.

4. Bij een sneakattack moet het verdedigende kingdom met minimaal 3 man online zijn. Een sneakmanager kan de sneak afblazen op het moment dat hij/zij denkt dat dit gepast is voor het belang van de server op dat moment.

5. Klachten over sneaks worden ALLEEN gedaan door KONINGEN. Maak je een ticket aan als speler die betrekking had tot een sneak word deze direct gesloten.

6. Het aanvallende kingdom mag met back-up richting de Sneak Attack gaan, zij mogen echter pas meevechten als de Sneak Attack plaatsvindt op neutraal. Wordt er op dat moment vanuit de verdedigers op neutraal gelopen en teruggetrokken naar het eigen land? Dan valt dit onder chaseregels.

7. Op het moment dat een sneak gecalled is, is het niet toegestaan om slechtere gear aan te trekken, beter mag echter wel.

8. Op het moment dat jou kingdom gesneaked word mag je je opstellen in een fort, informeer echter altijd bij staff of deze is goedgekeurd. 

9. Heb je geen fort mag je een klein, tijdelijk fort maken wat echter wel voldoet volgens fort regels.

10. Op het moment dat een sneak gecalled word mag het verdedigende kingdom TOT 1 minuut voor de Sneak Attack mensen online halen. Mensen die daarna online komen mogen NIET meedoen met de sneak en dienen ook ver van het fort af te staan.

11. Bij een Sneak Attack mag het fort of de plek waar de sneak plaatsvind geloot worden.

12. Bij een Sneak Attack mag de plek waar gesneaked word opgeblazen worden met alleen TNT, dit met maximaal 2 TNT.

13. Als het verdedigende kingdom verliest, krijgt deze een sneakprotectie van 48 uur. Als het verdedigende kingdom wint krijgt deze een sneakprotectie van 24 uur.

14. Ondanks of het aanvallende kingdom wint of verliest krijgt deze een sneakcooldown van 24 uur. Ook krijgt het aanvallende kingdom een sneakprotectie van 1 uur.

15. Op het moment dat je doodgaat tijdens een Sneak Attack mag je niet terug meevechten met deze sneak. Voor het verdedigende kingdom MOET je in kingdomspawn zitten tot de sneak is geëindigt.

16. De sneak zal altijd eindigen na 30 minuten, echter zal het gevecht dat mogelijk langer duurt wel door mogen gaan. Alle kills die na de sneak gemaakt zijn tellen vanaf dat moment ook niet meer mee. Als de sneak is geëindigt zullen chaseregels ook ingaan.

17. Items als xp-bottles, lava, flint and steel, cobwebs zijn verboden tijdens een sneak. In de situatie van regel 16 sneakregels mogen deze toegepast worden als de sneak voorbij is.

18. Het verdedigende kingdom mag het land NIET verlaten tijdens een sneakattack.

19. Sneakattacks mogen niet ondergronds uitgevochten worden, TENZIJ dit een ondergronds fort is.

20. Als ally's aanstaan moet het aanvallende kingdom deze eerlijk verdelen. Stel je gaat met 6 man die kant op moeten 3 minimaal van het eigen kingdom zijn en 3 van de ally.

21. Water mag ALLEEN gebruikt worden om jezelf te blussen EN om fall-damage te blokkeren. NIET OM OMHOOG TE KLIMMEN!

22. Vanaf 00:00 tot 23:59 mogen maximaal 2 sneaks plaatsvinden.

23. Als sneakreden mag bevrijding NIET aangevraagd worden. Dit word gedaan als een bevrijdingspoging NIET als sneak.

 

Sneakovergave.

1. Als verdedigend kingdom mag je pas overgeven als er minimaal 2 kingdomleden zijn gekilled.

2. Zodra je je overgeeft als kingdom stoppen de fights direct en regelt STAFF de loot, NIET de speler.

3. Na een overgave is het toegestaan om maximaal 2 spelers gevangen te nemen van het verliezende kingdom. Deze spelers mogen NIET gekilled zijn tijdens de sneak.

4. Alleen de hoogste in rang van het kingdom mag aangeven of zij opgeven of niet.

5. Het aanvallende kingdom geeft over op het moment dat zij het land verlaten. LETOP! Doorchasen MAG! Vanaf dan tellen de chaseregels.

De RolePlay Manager moet op de hoogte worden gebracht bij grote RP events via een RolePlay ticket. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Gesprekken met een Kingdom betreft vijanden of allianties
  • Het gevangen nemen van een persoon
  • Uitbreken van een gevangene
  • Spioneren

1.  Metagaming is niet toegestaan.

2.  Als je op doortocht bent en je wilt door een Kingdom reizen moet je toestemming vragen aan dit Kingdom. Bij toestemming mag je niemand killen en vice versa.

3.  NSFW RolePlay is niet toegestaan.

4.  Tijdens RolePlay weet je alleen de informatie die jouw karakter weet.

5.  Als je iemand tijdens een Sneak Attack of oorlog gevangen neemt moet hier een RolePlay reden hebben.

6.  Tijdens RolePlay praat je in de daarvoor bestemde chat. Ook kan je gebruik maken van de voicechat in de Discord.

7.  Wanneer je mee doet met RolePlay dien je een gepaste skin te gebruiken.

 

Dood gaan in RolePlay, hoe werkt dat?

 

Wij werken misschien een beetje anders met doodgaan dat je gewend ben. Dankzij de manier waarop SnowVille gemaakt is, sta je eigenlijk weer op uit de dood, maar ook niet helemaal. Als je dood gaat in RolePlay dan laat je niet alleen voor een korte tijd je lichaam achter, maar ook verlies je een deel van je herinneringen. 2 Dagen aan herinneringen raak je helaas kwijt, hierdoor weet je dus niet meer HOE of door WIE je dood bent gegaan. Dit betekent dat je weet dat je bent dood gegaan maar niet meer hoe of wat.

Verder verandert er niks!

 

Doden Regels in RP

 

Als je iemand wilt dood maken in roleplay moet de persoon die je wilt doodmaken ermee instemmen Als je doodgaat tijdens een Sneak, Oorlog of andere manier van aanvallen Mag je NIET meer opnieuw meedoen. Ben je dood gegaan in RP dan verlies je je herinneringen van de afgelopen 2 dagen.

 

 

1.  Reddingsmissies kan je aanvragen in een ticket. Tijdens een reddingsmissie mogen er blokken worden gebroken als dit de intensie heeft om de gevangenen te bevrijden.

2.  Gevangen mogen brieven sturen naar zijn of haar Kingdom, mits dit mag van het bewakende Kingdom.

3.  Wanneer je iemand die je in gevangenschap wilt doden, moet je 1 van de 2 hebben: toestemming van staff in een ticket of de gevangene moet er mee eens zijn.

4.  Gevangenen krijgen 2 dagen cooldown nadat ze zijn ontsnapt of vrijgelaten.

5.  Je mag niet teleporteren als je bent gevangen genomen (staff is hier een uitzondering op als ze bezig zijn met staffzaken).

6.  Je mag niet langer dan 2 dagen iemand gevangen houden.

 

 

1.  Levers voor het openen van deuren moeten in een 20 block radius zitten van de deur.

2.  Redstone deuren mogen geen codelocks hebben.

3.  Redstone clocks mogen niet permanent aan staan. Zorg ervoor dat dit alleen getriggerd wordt wanneer nodig.

4.  Full of semi automatische farms zijn niet toegestaan.

5.  Je mag geen fly machines maken of gebruiken.

6.  TNT machines of kanonnen zijn niet toegestaan.

7.  Duplicate machines zijn niet toegestaan.

8.  Redstone loops zijn niet toegestaan.

9.  Zero tick machines zijn niet toegestaan.

10. Lag machines zijn niet toegestaan.

 

1.  Bij vaults mag je alles binnen de regels gebruiken om binnen te komen.

2.  Er moet duidelijk te zien zijn waar de ingang van de vault is.

3.  Bij vaults mogen spelers langer dan 1 minuut worden getrapt.

4.  Voor het inbreken van vaults moet er een ticket worden aangemaakt in de Discord. Er wordt niet verteld dat er iemand in de vault gaat inbreken

5.  Wanneer je gaat inbreken kom je alleen daarvoor. Ga dus niet lopen killen als dat niet hoeft. Bij het verdedigen van de vault mag dit wel.

6.  Vaults mogen death traps hebben

7.  Er moet minimaal 1 weg zijn zonder death traps om binnen te komen.

8.  Een vault moet altijd binnen te dringen zijn.

Ingangen:

Main Ingang:

Een main ingang moet uit 2 doorgangen van 3x2 bestaan wat altijd toegankelijk is voor alle spelers.

 

Extra Ingangen:

Alle ingangen moeten minimaal 2x2 groot zijn dit geldt voor torens, kamers, zalen, bunkers, en alle gesloten ruimtes waar je niet vanaf de zijkant, boven of onderkant in kan.

 

Ondergronds:
Er mogen ondergrondse wegen gemaakt worden zolang er geen doodlopende eindes zijn, traps, of gaten waar je in kan vallen, ofterwijl gewoon 1 open tunnel zonder blokades erin.

Alle ingangen:
Alle ingangen moeten zichtbaar zijn.

 

Speciale Items:

Soul Sand:
soul sand is toegestaan met een max aantal van 20 blocks in je hele fort
Magma Blocks: Niet Toegestaan
Pistons: Niet Toegestaan
Lava: Niet Toegestaan
Water: Mag niet als vervoermiddel gebruikt worden alleen om jezelf te blussen
Dispensers: Niet Toegestaan
Droppers: Niet Toegestaan
Hoppers: Niet Toegestaan
Cactus: Niet Toegestaan
Cobweb: Niet Toegestaan
Mine carts: Niet Toegestaan
Netherack: Niet Toegestaan
Deuren: Niet Toegestaan
IceBlocks: Niet Toegestaan
Slime Blocks: Niet Toegestaan

 

 

Bruggen/Grachten

Bruggen:

Bruggen mogen maar als ze kleiner zijn dan 4 blokken breed dan moeten ze een reling hebben en ze moeten maximaal 1 blok hoog zijn dus geen slaps. Er mogen ook geen gaten in de bruggen zitten.

Grachten:
Grachten zijn toegestaan ze mogen maximaal 4 diep zijn en 5 breed er moeten ook genoeg mogelijkheden zijn om uit de gracht te kunnen komen, dat bepaald het stafflid die je fort gaat keuren. Ligt er namelijk aan van hoe groot je fort is.


Toegankelijkheid:
Bij de toegankelijkheid van een fort moet alles aangehouden worden wat er in de ingang pagina staat, de toegankelijkheid van een fort moet aan 2 kanten bereikbaar zijn door de main ingangen. ALLE torens moeten een ingang hebben en over elke gracht moeten er 2 bruggen zijn die ook aan de regels voldoen om het fort te betreden, fort aanpassen tijdens sneak of oorlog is niet toegestaan. Een parkour om een fort binnen te komen is niet toegestaan.
Muren/Torens:
Alle muren en torens op een fort moeten toegankelijk zijn, en mogen dus ook geen smalle ingangen hebben. Lange ladders mag maar niet dat dat de enigste ingang is tot een toren of muur.


Traps:
Traps: Traps zijn om geen een mogelijkheid toegestaan.
Suffocate: Suffocate is niet toegestaan.

Kuilen: Er mogen geen kuilen in of buiten het fort zijn.

1. Een bevrijding moet aangevraagd worden in een sneakticket en moet ook 30 minuten van te voren aangegeven worden.

2. Bij een bevrijdingsactie mag je GEEN ally meenemen. Het bevrijden van een ally mag echter wel.

3. Bij een bevrijdingsactie mag je het andere kingdom NIET slaan tenzij hun jou wel slaan. Hun moeten dus de eerste klap uitdelen.

4. Op het moment dat er gevochten word bij een bevrijdingsactie mag de gevangene NIET met opzet gekilled worden door het kingdom dat de persoon gevangen genomen heeft.

5. Als een bevrijdingsactie uitbreekt tot een gevecht gelden vanaf dat moment de sneakregels.

6. Een bevrijdingsactie word 1 minuut van te voren aangegeven bij het desbetreffende kingdom waar persoon in gevangen is genomen. Het kingdom dat iemand bevrijd heeft in totaal 30 minuten om de persoon uit de cel te halen.